MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, November 19, 2013

kerinduan melampau terhadap goreng pisang cicah kicap

dah dok kl mana jumpe goreng pisang cicah kicap dulu dok kluang g mana2 kdai goreng pisang seme ada kuah kicap, sabtu lepas mak goreng pisang, pisang nye plak muda xbape nak manis..dah dia goreng tu kita pon tetiba tingin nk makan ngan kicap

gugel la resepi haha tu pon nak gugel kan?kata xpernah buat sendiri kicap dia so mana tau dia letak apa...negok resepi simple je tumbuk bawang putih 2 ulas, cili api 4 biji, masuk kicap ngan gula skit settle..

makan la cicah ngan goreng pisang..perghh mabeles sungguh..bila mak tanya nak buat apa  kicap tu kita cakap nk makan ngan goreng pisang, PELIK dia kata haha...



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

6 ribu orang memberikan idea bernas:

Azura Aziz said... [Reply to comment]

hoho.. tergugat btul tgk gambar ni.. yelah nana, mmg kt johor jer org mkn goreng pisang cicah kicapkan..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sue pon dah lama sunggu tak makan goreng pisang cicah sambal kicap ni

eima said... [Reply to comment]

wahh rindu keluang dah ek.....

MamaFarah said... [Reply to comment]

hahaha..samalah kita kalo makan pisang goreng ker, keledek goreng ke, jemput ikan bilis pun kita cicah sambal kicap..samalah resepi cam nana buat tu..mabeless sungguh kan..

Ratu Hatiku said... [Reply to comment]

Samalah kita...akk pun org Kluang gak.. :)

Afne said... [Reply to comment]

sambal kicap tu mmg org johor je sng jumpa. klu kt kl rata2 kicap potong cili itu pn x semua kedai ada sediakan sambal kicap potong cili.

cicah tauhu goreng, tempe goreng, keladi goreng, keledek goreng semua sedap lah! buat lbh2 simpan dlm peti ais thn lama ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...