MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, March 20, 2014

pari bakar bersama air asam

 hoi lama sungguh xmasak untuk dinner..semenjak amrul dok kl baru 3,4 kali masak utk dinner sebabnye dia slalu balik lambat..memang sonang keje mak xyah masak hehehe...

last week ari ahad dia suh masak ikan bakar ngan air asam.ok la ahad tu g pasar bli ikan pari 2 kerat.beso juga saiz dia..lepas la 3 orang makan..2 ketol RM14.

air asam ni kita baru 3x buat..(xbape pandai buat air asam sebab xbape suke) tapi sejak keje kt kl kita suke gile makan ikan bakar cicah air asam tapau depan opis ni sedap gile air asam dia...so kita pon try la buat ala2 makcik depan opis ni jual...

rupenye kita nye air asam selama ni xletak belacan tu la kurang umph!kali ni air asam kita lulus 100% sama rasa mcm makcik yg jual depan opis

bahan2 air asam
air asam jawa stengah cawan (asam jawa peket)
bawang beso
cili api
belacan
tomato hiris halus2 ( ni kes nak abeskan tomato yg selambak dlm peti)
garam, gula, serbuk perasa skit je

ikan bakar dalam pemanggang ajaib sonang bakar2 pastu g mandi..sudah mandi tutup api siap!


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

11 ribu orang memberikan idea bernas:

Muhammad Taufiq said... [Reply to comment]

Singgah sini :)

Jemput singgah blog saya awksweetgitu.blogspot.com , Support each other =)

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

nyumnyum...sedap tu :)

Falsya said... [Reply to comment]

okayh...pasnie sila sediakan lunch utk 3 org dewasa ngan 3 org baby..ahahahha

Ann said... [Reply to comment]

baca smbil kecur liur tgk ni..

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

kecur plak air liur ak pagi2 tgk air asam tu..hehe

Azura Aziz said... [Reply to comment]

sedapnya nana.. lama tak makan pari bakar huhu..

FiZ said... [Reply to comment]

nasi panas dengan ni pun dah cukup.haihhh..

salwana nordin @ che'wa said... [Reply to comment]

ha'a air asam mmg kena letak belacan sikit baru sedap :)

sedapnya terliur tgk pari cicah air asam mkn dgn nasi je hhhuuuuaaaaa

Lynn Damya said... [Reply to comment]

Adoi laparnye tgk~ ini menu fevret dpd kecik, mak selalu buat...wuwu lama xmakan ikan bakar cicah kuah asam mcm ni...ikan mahal plak skang ni, haha

Yana Libra said... [Reply to comment]

cam sedap je tgk~

mummy_ayu said... [Reply to comment]

cedapnya..one of my fav nie (nampak sgt byk fav nye..) he he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...