MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, May 8, 2014

lama gile tak masak laksa

serius memang dah lama tak masak laksa..klw nk buat sendiri memang tak la kan..klw rasa nk maska laksa kena g umah mak..last week amrul keje ari sabtu ktorg anak beranak cam biasa la..melepak port wajib klw amrul kena koje hehe g la umah mak..

kebetulan plak mak ajak g pasar bli ikan..dia ckp dah lama xbuat laksa..kita pon ckp ha meh la nak buat arini jom kita g cari ikan..so g la pasar bli ikan sardin & segala mak nenek ulam nak makan ngan laksa

balik tu cecepat siang ikan, rebus pastu perisi ikan blenda siap..senang je buat laksa ni cuma leceh nak asingkan tulang ngan isi tu la..ada orang suke blenda ikan ngan tulang2 pastu tapis tapi kita lg suke kopek isi tu asing kan tulang then blend separate tulang ngan isi tu

sape nak resepi yg konfem menjadi ikut step by step sila amek kt sini

http://ibudamia.blogspot.com/2012/12/makanan-kegemaran-saya.html

buat sekilo ikan tahan sampai 3 ari.dah siap masak tu asingkan sebekas kuah dia letak dalam tempat beku.so esok lusa nk makan panaskan je
 kuah memang pekat sebab sendiri buat ikut selera sendiri la kan
klw makan kt kedai cair je kuah

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

9 ribu orang memberikan idea bernas:

Hazlina Shahrel @ The QueenWidelia said... [Reply to comment]

Ya ampun......!!!! Feberet ever nih.. lina kalo buat sndr tahan 2 hari selesai... asek ulang je.. tinggal nasi.. hahahahahah.. adoiihh terliur nengoknye...

Azura Aziz said... [Reply to comment]

hohoho.. sedapnya nana.. alycia pun lama dah xmasak laksa.. ni yg tetiba nk msk laksa ni..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sue baru makan kat kluang minggu lepas...tgk2 nana dapt up kat ig..kikikiki

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

sedapnyer!!!!

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

yumyumyummy!

Falsya said... [Reply to comment]

Sampai hati xnk anto skit kat aiiiiii..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

cedapnya..nie yg rasa nak buat laksa gak nie..kalau beli, ada yg sedap, ada yg tak sedap..buat sendiri ..lagi puas hati..kan?

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

yummy

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Fuhhhhhh....knpkah ditygnya disini buk???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...