MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, August 7, 2014

menu 4 syawal masak lodeh bersama sambal ikan bilis

kalau raya ke-3 ngidam nak makan rendang paru raya ke-4 plak kita tingin nak makan lodeh sebab raya kt penang mmg xjumpe jadi kena la masak sendiri..klw raya kl mmg menu ni wajib ada..3 serangkai klw mak masak, lodeh, rendang ngan kuah kacang tu harus ada la

raya ke-4 ma tak de beraya pahang kita pon lenjan dapor dia haha buka peti ais ma tgk bahan seme complete nak buat lodeh apa lagi..projek melodeh la tengahari tu..pastu buat sambal ikan bilis skit.pergh puassss makan sampai 2 hari simpan dlm peti ais xbasi plak, biasa ma buat lodeh raya pertama petang tu dah basi dah

resepi mmg sempoi gile2 la main campak2 je
bawang besar hiris2
halia skit
bwang putih skit
serai 2 batang
serbuk kunyit
santan skilo
kubis
kacang panjang
suhun
fucuk
carrot
tempe (goreng dlu)
asam keping, garam, perasa


ni la baru raya! hahaa


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

7 ribu orang memberikan idea bernas:

Falsya said... [Reply to comment]

Hoiiii kejamnye..raya tahun nie aku xmerasa lagi wehhhhhhh..sedihhhhh..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said... [Reply to comment]

Tahun ni akak tak berkesempatan nak buat kuah lodeh nana.. sudah terliur tengok kuah lodeh nana ni :)

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

sama..kita pun suka sangat masak lodeh makan ngan sambal bilis..alahai..kecur liur

attyfir said... [Reply to comment]

fuh..lapar perut kty anje
tahun ni pun mak kty tak buat lodeh..ni yg wajib buat sendiri nie

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

yumyum!
sedapppp

Myra Jay said... [Reply to comment]

Huwaaaa nanges tengok..
Sedpanyaa...

Afne said... [Reply to comment]

slmt hari raya nana :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...