MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, September 25, 2014

cendawan goreng bersama kuah kicap

 tetiba plak tingin nak makan cendawan cicah kuah kicap.masa dok johor dulu ada skali je makan cendawan cicah kicap biasa makan goreng pisang cicah kicap je..ari senin ritu malas nak makan nasi masa dinner kita goreng cendawan je..kemain suke kakak mia ngan dd dia makan.nak resepi ke?ala resepi campak2 je

cendawan carik2 kan jadi kecik jangan la kecik sgt beso sangat kan tak garing plak
tepung beras
air
kapur masak hujung2 sudu
garam
1 sudu serbuk magee cukup rasa
daun kari setangkai koyak2 kan dia jadi kecik
gaulkan la seme bahan cam nak goreng pisang jangan la pekat sangat bancuhan tu agak2 la

kuah kicap plak tumbuk cili api dalam 5,6 biji ngan seketol bawang putih pastu letak gula sesudu tuang la kicap setel




Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

4 ribu orang memberikan idea bernas:

nur anis said... [Reply to comment]

mengancam pulak tengok..selalu makan dengan sos jek...tapi ni nampak best je cicah sambal kicap..

Lynn Hamzah said... [Reply to comment]

best makan time panas panas...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

adoi telan air liuq ni

Lynn Damya said... [Reply to comment]

Brrrr....aku hampir nak pengsan bila mengenangkan sedapnya menu ini..ahhh dah lah aku suka cendawan..wuwu nangis...petang ni cari kat psar malam lah klw ade, haha..punya malas nak goreng sdri tu :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...