MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, October 8, 2014

hari raya aidiladha di KL

Mcm biasa la raya haji mmg raya kat kl.klw kat kl mmg meriah la raya haji sebab umah depan surau je..tambah plak thn ni bole kata majoriti adik badik raya kt kl ada sorang je xbalik.

Menu tahun ni ma masak rendang ayam,lodeh ngan sambal ikan bilis,kita masak rendang paru,adik buat red velvet,adik laki buat air lemon+pudina.

Tiap tahun abah la tukang sembelih tu yg teruja cucu2 seme nak tgk tokyah diorang sembelih.surau umah kita ni keje melapah,timbang mmg org laki yg buat.kalau abah tukang sembelih,adik2,anak buah seme tukang lapah,timbang & distribute umah ke rumah.ma plak ketua masak sup tulang 

Kul 12 dah dapat daging nye dah kita apa lagi potong pastu goreng kunyit.petang tu plak ma buat sup tulang.mmg banyak la dapat daging ngan tulang nya..abah sembelih dapat sebungkus,ma tukang masak dapat sebungkus,yg dia bg umah kerumah plak dapat sebungkus.mana adik2 yg tolong lapah dapat plak sebungkus sorang tu daging agihan utk sukarela. Pastu dapat plak dari surau lorong lain ada dekat 10 beg seme

 tokwan & tokyah ngan cucu2
 adik beradik ada 3 xde
 adik badik pompuan

 baju lama bli kat poplook konon nak pakai masa dinner askar skali xjadi peram dalam lemari konon nak pakai masa raya puasa uk raya ke3,4 tapi xpakai2 sudahnye pakai raya haji hehe



 candid!
 adik badik & anak2 buah





.
ma masak sup
daging & tulang yang ni kategori sukarelawan yg tolong2

agihan utk kejiranan dapat kul 12 tros kita goreng
petang skit ma buat lagi skali sup kat rumah

5 ribu orang memberikan idea bernas:

Lynn Damya said... [Reply to comment]

Salam..wahhhh (n_n)
1. Aku suka air lemon + pudina..so refreshinggg !!! :D
2. Patutlah cantik baju kau kak, beli kt PopLook rupenye, baju dia semua cantik2 kan T_T
3. Arhh takut tgk kepala lembut tu..wuwu..

Diana Rashid said... [Reply to comment]

banyak juga juadah raya..sedap2 pulak tu..:)

Lynn Hamzah said... [Reply to comment]

bestnyer...untung dapat byk daging korban...

eima said... [Reply to comment]

beshnye meriah .. wlupun kat bandar tp meriah tu

Yan Ty said... [Reply to comment]

Meriahnya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...