MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, December 26, 2014

#PRAYFORPANTAITIMUR

 skang ni henpon xlepas kt tangan dok tgk update pasal banjir..teruk sungguh banjir kali ni tempat yg xpernah2 air naik pon kena...dalam tv xde plak laporan banjir ni teruk orang seme dapat info yang tepat seme kt fb je..keadaan terkawal katanya dalam tivi..terkawal apa cer nengok rintihan orang2 dalam fb tu ada yg terperangkap kat bukit xde bekalan makanan ada yg terputus hubungan ada yg terperangkap kat skolah yang air dah naik sampai tingkat 3 dah mcm lautan dah menakutkan..

kampung nenek kita pon tak terkecuali juga..rasanya dulu2 klw banjir tgk kazen update kt fb takat paras betis je..kali ni mmg btol2 teruk rumah pakcik kita yang tinggi alam tu pon air naik...paras air tu mmg konfem ko tenggelam sebab umah dia mmg btol2 tinggi.

ni rumah pakcik kita yang setinggi alam air naik sampai dalam umah dah

 rumah btol2 depan sungai kelantan nengok melimpah dah

ni depan umah nenek pras tengkuk , takut nengok
semalam pasya wasap kata depan tesco ampang ada orang collect barang2 utk sumbangan mangsa banjir..kita masa tu kat wedding balik wedding buka kotak2 baju budak2 ni amek xsempat pilih2 dah tp seme baju elok2 lg..bungkus bawa g depan tesco ada satu lori penuh dgn barang dah nak gerak dah..seb baik sempat.. 

pastu nengok kat fb, ig banyak juga persatuan & orang perseorangan buat sumbangan so arini kita punya 2nd batch plak nak bagi barang2 utk mangsa banjir siap fwd kan dalam grup opis sape ada baju terpakai yang nak sumbang atau barang2 keperluan suh kumpulkan nanti tengahari nak g anta dekat abim taman melati, kalau nak tgk mana tempat utk kita anta sumbangan cari ke kt fb belambak2...jom la kita bantu mana yang mampu...arini ari diorang esok lusa kita tak tau ari kita plak...

harap2 bantuan kita seme ni sampai kepada mereka yang memerlukan..jangan plak ada  yang salah guna plak kang bantuan2 utk diorang ni kan



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 ribu orang memberikan idea bernas:

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

moga di permudahkan semua kan...mmmm..kesian tgk dorang kat sana...hari kiter tak tau lagi kan

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Alhamdulillah..semoga urusan dipermudahkan..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

sama la kat seremban pun ada gak buat mcm nie.. Ayu pun cari & packing2 kan baju yg elok2..kasi. kesian tgk diaorang. harap tabah hadapi dugaan nie and semoga semua nya kembali ke sedia kala..amin!

- dieyana - said... [Reply to comment]

sedih! :-(( kita bantu yang mana boleh, dgn doa yang tidak putus2 utk mereka...

Lynn Damya said... [Reply to comment]

Salam, tahun ni paling teruk kan banjir di pantai timue, ade yg kata rumah kat bukit tak pernah2 banjir, tetiba tahun ni dgn kuasa Allah, tenggelam jugak..ish3..semoga semuanya pulih spt biasa..kesian pd mangsa banjir.. :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...