MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, July 9, 2015

resepi popia kemboja

adoi..mana entry popia kemboja kita hilang...ada 2,3 orang wasap minta resepi ok la kita share lagi sekali ye

bahan2 (ni untuk 50 biji popia, kita memang buat habiskan sepeket kulit popia tu)
6 biji kentang - dadu halus2 tau lagi halus dari inti karipap kwl tebal2 potong nanti lambat empuk
1peket ayam hancur (bli yang ramli beger tu)
1biji bawang besar
8 ulas bawang putih
1/2 sudu lada hitam
1 peket suhun
1biji carrot
5 sudu sos sotong
garam, gula & serbuk perasa

cara2

tumbuk bawang besar, bawang putih & lada hitam
tumiskan sampai wangi..lepas tu masukkan isi ayam hancur
tuangkan sos sotong
kacau sampai ayam masak masukkan kentang, masakkan sampai ketang lembut
dah empuk kentang masukkan suhun
last skali letak garam, gula & perasa

masa nak gulung tu nanti baru letak carrot dekat ini, atau pon nanti bila inti dah masak masukkan carrot yang di parut halus dalam inti tu & gulung la mcm biasa


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 ribu orang memberikan idea bernas:

Myra Jay said... [Reply to comment]

Ok nanti nak cuba.. :)
Dah lama nak cuba tapi tak tercuba..hehehe

Lynn Damya said... [Reply to comment]

Salam, wahh popia kemboja nama dia..nampak sedap!!
kat sini ada jugak, tapi popia morrocow..isi daging / ayam jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...