MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, December 28, 2015

jangan ganggu hidup saya!

dalam berblog, dapat komen dari cik anon memang tak de sape suke...kalau komen positif ok, tp kalau komen negatif xde sape suka.tak dinafikan selam berblog ni ada juga dapat komen dari anon tapi dah sangat lama dah xdapat komen negatif2 mcm ni...it's ok kita anggap ni seme asam garam dah berblog...kita yang pilih untuk cerita kisah hidup untuk tatapan umum baca...xpe xde masalah pon

ni saya baru dapat komen dari cik anon, sila lah baca apa dia komen...

assalamualikum cik anon,

terima kasih sebab sudi singgah kat sini & susah2 je awak menaip untuk komen, tq sebab komen awak ni tiba2 saya terasa mcm saya ni popular juga kan sebab ada juga orang yang nak amek tau hal kita heheh..ok la saya akui memang saya femes hahahah lempang sekali

sebenarnya saya bole pilih untuk xnak jawab komen awak, saya bole pilih untuk tak nak explain kisah hidup saya dekat awak tapi xde kali ni saya pilih untuk jelaskan semua supaya awak rasa puas hati..kata artis jadi saya kena la jawab persoalan yang saya rasa mungkin membebangkan hidup awak selama ni, kesian awak mesti awak tertanya2 sampai sakit2 kepala agaknye nak tau kisah hidup saya

walaupon saya jenis suka cerita & share seme kisah hidup saya dalam blog ni ada perkara2 atau cerita2 tertentu yang memang saya tak kan cerita...biarla tu jadi simpanan untuk hidup saya..mana bole semuanya saya nak cerita kat blog..memang btol..saya akui apa yang saya cerita kat blog seme kisah2 suka, kisah2 bahagia...kisah sedih, duka tu biarlah saya telan..alah sama lah mcm korang..klw kisah2 kain dalam korang nak ke korang cite kat blog?xnak kan...

ok berbalik kepada soalan cik anon tu
1. anak demam pon nak bawa pegi holiday juga.

emm...awak tak tau apa masalah hidup saya cik anon awak tak de kat tempat saya...xperlu saya cerita kan apa masalah hidup saya...apa yang saya buat semua untuk gembirakan anak2 saya, tu je anak2 priority saya..saya sanggup buat apa saya untuk diorang...memang btol masa nak g pd tu darwish demam tp kita dah bayar booking homestay, tapi kita tau anak kita tgk demam dia mild2 gitu tau xkan melarat tu sebab saya bawa juga dia..lagipon kakak mia asyik cakap bosan cuti tak pegi mana2...saya sebagai mak selagi mana saya mampu saya akan tunaikan permintaan anak saya yang nak tido hotel (homestay je pon dia rasa mcm hotel hahah) tak dela sanggup saya nak tinggal darwish klw tau demam2 gitu tinggal juga dekat mak..tu memang kohaja nama dia..kita pegi seronok2 tinggalkan anak yg demam dekat mak nak jaga..biar lah anak tu demam sekali pon saya angkut janji dia ada depan saya.

2. selalu pegi holiday tinggalkan anak
eh...awak ni cakap mcm awak serumah dengan saya..selalu pegi oliday tinggal anak?ye ke SELALU bila yang selalu nye ek?aritu g krabi tu lah sekali holiday tinggal anak sebab memang tak sesuai bawa anak naik bot seharian buat aktiviti laut lepas tu holiday safi kat langkawi sah2 tak bole bawa anak sebab tu menang hadiah contest tiket flight dia bg utk 2 orang je...saya pegi holiday tu xde minta duit awak kan?kan?

3. kesian dekat nenek kena jaga cucu
eh..mak saya ok je awak pulak yang meroyan..ada ke saya suruh awak jaga anak saya masa saya pegi holiday?xde kan..kt rumah mak saya tu ramai tukang pengasuh...ada adik beradik yg dah besar2 seme bole harap utk jaga darwish kadang klw kita tinggal g mana2 kejap kita upah adik bongsu tolong tengokan darwish sebab malas kacau nenek dia bagi rehat.lagipon darwish dah besar..bukan baby nak kena dukung nak kena suap makan..tinggal bagi susu je kat dia..

cam gini la...sape pon awak...saya nak cakap awak pengecut komen as anon.awak klw rasa tak puas hati dengan saya...nah ni no telefon saya 0197942480 awak bole call or wasap saya..klw ada ada apa2 masalah..tak pon bole email fauzana_1@yahoo.com kita bincang cara gentle..bukan komen2 mcm orang tak de telor gini, ni namanya biadap masuk rumah orang tak bagi salam lepas tu berak merata.

mest kawan2 ingat saya sakit hati dengan komen awak ni..jangan risau kawan2 ku yang dikasihi saya ok cuma kelakar je bile dapat komen mcm ni..saya terfikir memang banyak masa dia kan..meneliti kehidupan peribadi orang..memang tak de keje gamaknya dia ni..untuk awak cik anon demi allah saya maafkan saya salah awak pada saya...tak pelah awak nak kata apa pon saya ok je..yang berdosa awak..terima kasih la bagi pahala mengutuk tu dekat saya..semoga allah ampunkan segala dosa awak..amin..

cik anon, saya pilih untuk delete komen awak kt blog tapi saya publish dekat sini, special sikit baru semua orang boleh baca

p/s: bila dapat komen gini sikit pon tak jadi kudis / nanah...sikit pon saya tak de rasa mcm down rasa xnak update blog...sorang tak suka ngan saya..saya percaya ada 10 orang lain lagi yang suka kan saya...di kesempatan ni saya nak minta maaf dekat sape2 yang pernah terluka atau terasa dengan saya kalau selama saya berblog ni ada la pernah saya sakitkan hati sape2 secara sengaja atau tak..saya mohon tolong jangan ganggu hidup saya, sebab saya tak pernah ganggu hidup sapa2...biarlah saya hidup bahagia dengan cara saya....ALLAH ADA..

salam sayang....nana, damia & darwish :)
xpuas ati?wasap or call ok saya tunggu


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

10 ribu orang memberikan idea bernas:

Amanda Suria said... [Reply to comment]

SA selalu dapat komen macam tu..macam baru kejap ni ada yang komen..eleh..pi bercuti kompeni yang tanggung pun nak poyo...lainlah pergi sendiri..dasar MJ menggeletis macam ni la...hehehehe...SA amik keputusan abaikan aje..x jadi kudis pun dalam hidup SA...sabar Nana...ini bermakna kehidupan kita sangat bagus sampai ada yang jeles...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said... [Reply to comment]

Tu lah Nana..
Ada juga org yg komen mcm tu ye..
Bukan mudah nak puas kan hati org kan..
Tapi yg cik anon tu tak puas hati kenapa pulak hahaha..
Dah pengecut..
Akak memang dah blok bagi pengomen Anon ni..

Wan Amira Wan Salleh said... [Reply to comment]

oo ini lah sebab u bukak kaunter pertanyaan hehe..

aler, cool jer tak semua orang suke kite macam tak semua orang kite suke jugak :D
apa pun.. terbukti nana dah glamer

juelee said... [Reply to comment]

org gini otak krek skit.. die yg stalk idup kita pehtu die yg tak puas hati bukan kita yg g tayang ke dia. bengom

Qaseh Suhaida said... [Reply to comment]

Macam2 peel org ni.....apa yg dia xpuashati sgt dgn nana pun tak tau lahhh.

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Kesian org cmni..dia ada penyakit hati tuh...penyakit xblh tgk org lain happy dr dia..doakan aje dia dpt hidayah Allah...gituhh

Nor Arinee Mat Saaud said... [Reply to comment]

tak payah layan je org mcm tu.
i suka je baca cerita u

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

Org mcm ni akan buat kita nak update lg nak update lg nak update lg..
X apa lah nana oiii..
Selagi dia hanya boleh tgglkan komen..
Biar kan dia puas komen..
Ini blog kita..
Dunia kita..
Hak kita..
Suka ati kita..
Yer x?!
Mana ada ko salah apa2 nana oi dlm berblog ni..
Sbb ko bkn kaco blog org..
Ko buat hal dlm blog ko sendiri je..
Kihkihkihkih!!
Hah!! Hamik ibu aqil dah membebel..
Muahciked nana!!!!

ummi_khalish said... [Reply to comment]

assalamualaikum...nana...Allah Ada kn? biarkan aje mereka tu..yg penting nana dn anak2 hidup bahagia...takecare ye..
ummi nu'man humaira dr bumi mesir...

nanonano said... [Reply to comment]

chill nana,
kdang2 org yg dekat sekeliling kita pon ade yg prangai hasat dengki cmni,
apetah lg yg xkenal all out, mcm cik anon ni,
tahu menilai suke hati dia je,
sokay, be strong n cool beb!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...