MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, January 22, 2016

pantang lepa!

aduiii darwish amnan...memang tak bole leka sikit tau ngan adik ni...kalau kt rumah tu tetiba senyap je tak bunyi suara dia...memang kena cek apa keje dia buat dalam bilik...kita time kul 8 tu time2 rehat tengok berita..biar la dia main dalam bilik...

tapi tetiba lama sangat senyap je..xde bunyi suara..pastu bau wangi bau bedak..lari masuk bilik nah!! ini lah hasilnya
dia g tuang bedak kat dalam besen kecik utk main kt pantai tu abes sebotol..abes la carpet baru cuci 2 minggu lepas bertapuk bedak...mainan kakak dalam kotak dia teraburkan seme allahurabbi...gerammmmmmm nyeeeee
ni malam tadi...cam biasa kita kat luar tengah lipat kain...dia main dalam bilik kakak, mia plak dalam bilik kita skali darwish datang...
"ma apa akit ni idong" (dia panggil mama walaupon kita bahasa diri ibu, tak pandai lg ckp ibu hehe)
nape sakit mana??meh nak tengok idong...
skali tengok dalam idong bersinar warna emas yallah!! manik rantai kakak dia sumbat dalam hidung....punyalah menggeletar tangan kita ni lepas tu fikir eh camane nak bawa keluar manik ni...nak cari cotton bud tah mana letak...pastu nampak ada batang lolipop sebesar batang cotton bud tu

tros cungkil manik tu keluar...memula nak amek tu cam masuk dalam plak manik tu...dah korek bawa keluar tengok2 ada satu lagi manik!! yallah...camane dia bole sumbat manik tu dalam hidung dia...satu lagi tu dah kedalam dah kita suh dia hembus dia sedut adoi makin nebes la kita jerit2 hembus..hembus...pastu skali dia hembus kuat2 melanting keluar manik tu. adoi bahaya betol dia ni..lepas ni kena makesure dalam bilik xde menda2 kecik anak kang apa lagi la dia sumbat dalam telinga plak..

lepas tu biarkan dia dalam bilik kita ngan mia, kita sambung lipat kain...pastu xlama tu diam lagi..eh diam plak budak ni apa lagi keje dia buat ni..nengok2 atas kening dah itam..rupanya dia amek maskara pakai kat atas mata

darwish amnan...pening ibu macam2 peel dia..ada je menda dia buat kadang sampai hilang sabar di buatnya....adoila


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

hahahaha..! adoiiii darwishhhh acik nad nak gelak pun x sampai hati sbb ksian kt ibu awak tau! bedak takpe lg, baca bab manik trus rasa dupdap. alhamdulillah tak apa2. kang klu truk kene g hosp mcm sepupu dia rayyan tu. lg haru. bab maskara tu, nak jadi shin chan ke darwish? haahha! comel la awak ni.

eima said... [Reply to comment]

ini tanda nya darwaisy sangat cerdik ... daya imaginasi yang tinggi ni ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...