MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, June 17, 2016

pencuci mulut kegemaran ramai

 kita ni klw ari keje memang xde masa la nak ke dapor buat dessert bagai..ater balik keje tuko baju tros siapkan tempahan biskut sarang semut.so klw ari minggu je la banyak masa ada nak buat dessert bagai kan..

minggu lepas adik2 minta nak makan puding roti..ok la ahkak incharge..hehehe mak kita klw menda2 gini dia xpandai..klw kuih muih dia pandai la..kita pon amek bahan2 campak je dalam blender tuang dalam loyang yang dah siap2 roti di potong2

kita penah up resepi tp xpelah ari ni mood ada rajin skit nk tulis resepi

10 keping roti gardenia (nak lg sedap guna butterscoth)
suku butter
4 sudu gula
stengah kotak full cream milk (dutch lady)
1 sudu esen vanila
4 biji telur
kismis
choc rice (ikut suke la korang nak taruk choc cip ke nutella ke ikut memasing)

masukkan semua bahan2 di atas dalam blender lepas tu lepas tu tuang kan dalam loyang yang kita dah susun2 kan roti di tabur kismis & choc rice tadi. bakar dalam 40 minit suhu tu kita pakai oven gas umah mak xde plak suhu haha..agak2 je la..

lepas tu kita bua dia nye sos kastard

1 tin susu cair
1/2 cawan air
4,5 sudu gula ( kita agak2 je)
2 sudu tepung kastard

campurkan je bahan2 ni kacau dalam kuali/periuk guna api perlahan sampai dia likat pastu tutup

memula buat seloyang petak tu..pastu adik lelaki tu nengok dia cakap eh ni mana cukup..hahah dasar perut piranha seme..so kita buat la lagi seketul masa tu dah kul 6 tp sebab campak2 je dalam blender kan kejap je siapnye...sekejapan je abes..mmg peberet sgt menda ni klw kat umah mak kita tu

 ni dh potong molek2 ltk dalam bekas lawa eh mak kita tu nak rasmikan mangkuk kaca dia tu hehee
 tergoda x?hehe..ni bodo2 je tau..bahan mana ada je..kita suke lg klw ada choc cip tp dah xde choc rice pon jadi la

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

1 ribu orang memberikan idea bernas:

eima said... [Reply to comment]

NI BAKAR KE KUKUS NI NANA?? NAMPAK SEDAP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...