MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, September 21, 2016

raya haji kami di kelumpo

cite raya haji..cam biasa beraya di kelumpo...raya haji umah mak kita mmg meriah la sebab korban kt surau depan umah je..tahun ni ada 6 ekor lembu..memang sekelorga participate..abah salah sorang yang sembelih, ma salah masak sup tulang & daging kunyit kat surau, adik2 & anak buah plak tukang lapah daging lembu.so daging lembu tu memang memasing yang tolong2 kat surau dapat la 1 plastik..

kita memang tak saba nak makan daging baru..dapat je daging kul 1 tu terus amek dalam sekilo gitu goreng kunyit..masak gitu je dah sedap dah daging baru ni & buat sup..xyah nak kari2 bagai sebab kita nak rasa fresh daging tu masak simple2 je...lepas tu dapat la semangkuk sup tulang yg mak kita masak kt surau tu

kebetulan plak aritu ujan dari pagi renyai2 sampai petang kan so kita sempat tengok sekor je lembu di sembelih..xle lelama sebab hujan..dah la pakai kain meleret2 abes kena taik lembu kang hehehe...

ootd pagi raya
baju dari calacara bole terjah ig diorang suke gile baju ni sorok lemak2 kita hehehee
 cam biasa pose utk ootd belakang umah mak kekekeke
 kasi kembang2 sket fefeling model hahahaa
 ni makcik vs anak buah..beso2 anak dara dah seme anak2 buah kita dulu kecik2 kita la dokong, salin pampes..segala haih nampak sgt aku dah tua bile anak buah ikut sama besar cam cikna dia
 adik2 pompuan dari kanan tu paling tua susun ikut turutan dah tu
memang seme cakap muka ktorg lain2


 sayang2 saya

 kawasan makcik2 potong utk memasak
 bahagian melapah
 sup tulang mak kita power

 mak kita tukang masak daging goreng & sup
 ni plak kita masak kt umah bawang & cili lebey skit


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

meriah! suka nengok :)

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

meriah and makanan semua sedap..baju pun cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...