MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, October 30, 2018

day 3 @ perth : mandurah cruise

ok dah kenyang...next kita naik bot pulak nak cari dolphin..kata kak nora nk tgk dolphin ni kira nasib2 baik je tau...sebab kami naik bot kecik so xde peralatan yg khas utk panggil dolphin tu dekat ngan kita...klw yg naik bot besar dia ada satu gelombang yg dia akan buka utk tarik dolphin2 datang dekat dengan bot

ok kami doa2 la..yallah harap2 dapat la tengok dolphin ni depan mata..datang jauh2 ni klw tak dapat tengok tah bila nak datang lagi kan...allah tu maha mendengar...doa orang musafir ni mustajab kan??tiba2 tup keluar 2 ekor dolphin berenang2 dekat bot..yallah seronok nye tengok yes...akhirnya dia datang dekat 40 minit kami mencari...

dari permulaan jeti utk pusing satu mandurah tu amek masa sejam juga..bot xle bawa laju2..kt situ pon kawasan utk orang2 bercuti..ada apartment2 tepi2 laut tu.sejukk nya xyah cakap la...kak nora dh pesan bawa baju tebal...sebab cuaca mmg dah sejuk lepas tu angin kuat plak tu dok atas bot kan..beku rasa muka ni

kak nora bagi peluang suh try bawa bot hehe...ok kita bawa la kejap..bole tahan berat handle dia ek...habis tu kita singgah kt san churro jeti beli churos kira femes juga la churos tu..klw nak tau churos tu la satu2 nya makanan yg kita keluar duit utk makan..haa nampak tak betapa jimat amek pakej ngan kak nora...breakfast kt umah, lunch dah include pakej..dinner pon kt umah mmg duit xkeluar utk makan pon

then kami singgah solat kt ar rukun mosque..kt sini jumpa lagi orang malaysia.



















 oii lemon dia geramm nye nengok..ni kt dalam kawasan masjid



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 ribu orang memberikan idea bernas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...